-
MrSpinnert hat ein neues Medium hochgeladen, The Bushwhackers (1951)
2 Stunden her
The Bushwhackers (1951)
The Bushwhackers (1951)
“The Bushwhackers“ is a 1951 Western film directed by Rod Amateau, who co-wrote the screenplay with Tom Gries.
Plot here has Confederate veteran Jeff Waring arriving in Independence, Missouri shortly after the Civil War, and intending never again to use a gun. He finds that rancher Artemus Taylor, an arthritic despot, and his henchies, Sam Tobin and Cree, are forcing out the settlers in order to claim their land for the incoming railroad. The plot nearly predates "The Great Train Robbery" in age, but the gritty execution, and well-acted performances, take it out of the norm, way out, in a couple of instances. Brassy Myrna Dell is on hand as Taylor’s independent daughter, only slightly less meaner than her father, and the always welcome Dorothy Malone is the pretty school marm on the side of good. Ireland’s passive outlook on life changes before the end.
Cast:
- John Ireland – Jefferson Waring
- Wayne Morris – Marshal John Harding
- Lawrence Tierney – Sam Tobin
- Dorothy Malone – Cathy Sharpe
- Lon Chaney Jr. – Artemus Taylor
- Myrna Dell – Norah Taylor
- Frank Marlowe – Peter Sharpe
- William Holmes – “Ding” Bell
- Jack Elam – Cree
- Ward Wood – Second Henchman
- Charles Trowbridge – Justin Stone
- Norman Leavitt – Deputy Yale
- Stuart Randall – Slocum
- George Lynn – Guthrie
- Gordon Wynn – John Quigley
- Gabriel Conrad – Kramer
- Eddie Parks – Funeral Franklin
- Bob Broder – Tommy Lloyd
„… jetzt wird abgerechnet“ (The Bushwhackers) ist ein Westernfilm aus dem Jahr 1951 unter der Regie von Rod Amateau, der das Drehbuch gemeinsam mit Tom Gries verfasste.
Die Handlung dreht sich um den Veteranen der Konföderierten, Jeff Waring, der kurz nach dem Bürgerkrieg in Independence, Missouri, eintrifft und sich vorgenommen hat, nie wieder eine Waffe zu benutzen. Er muss feststellen, dass der Rancher Artemus Taylor, ein arthritischer Despot, und seine Handlanger Sam Tobin und Cree die Siedler vertreiben, um deren Land für die geplante Eisenbahnstrecke zu beanspruchen. Die Handlung ist zeitlich fast älter als die von „The Great Train Robbery“, doch die schonungslose Umsetzung und die überzeugenden schauspielerischen Leistungen heben den Film in einigen Fällen deutlich aus dem Rahmen. Die freche Myrna Dell ist als Taylors eigenwillige Tochter zu sehen, die nur geringfügig weniger gemein ist als ihr Vater, und die stets willkommene Dorothy Malone spielt die hübsche Lehrerin auf der Seite des Guten. Irelands passive Lebenseinstellung ändert sich noch vor dem Ende.